Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-25, 20:25 #17
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Webbot, tycker du helt seriöst att det är en befogad fråga sioustis ställer?

Det finns två vanliga scenarier för hans problem (eftersom han inte berättar hur hans ekonomiska situation ser ut så är det svårt att säga). För det första, du har en fix budget du vill bränna på annonsering, du bryr dig mindre om konverteringen. Då kan du fritt experimentera och kanske använda googles REKOMMENDATION som kommer vid varenda ny ad-group man lägger upp. Det andra scenariot är att man faktiskt vill tjäna pengar, då kan man tex använda den INBYGGDA conversion-trackern i adwords för att automatiskt se var och hur mycket pengar man TJÄNAR per klick. Nu har jag helt bortsett från de lite mer avancerade faktorerna i adwords som quality score, landningssidans score, annonsens relevans för nyckelorden och så vidare och så vidare. Ämnen som uppenbarligen ligger långt ovanför den här trådens diskussionsnivå.

Om man inte förstår de grundläggande koncepten ovan borde man inte hålla på med skarp affärsverksamhet på internet som jag ser det. Det är grundläggande logik och matematik. Pengar in skall överskrida pengar ut. Hur svårt är det att greppa det konceptet?

Jag svarar gärna på relevanta frågor som inte besvaras genom sunt förnuft, se gärna mina tidigare poster. Problemet med WN är att det finns en massa leeches som bara tar, tar och tar utan att någonsin ge kvalitativ information tillbaka. Personer som ständigt återkommer med icke-relevanta och ogenomtänkta offtopic trådar. Vi har ju te.x. ett par personer som har som koncept att registrera nya konton när det gamla har samlat på sig tillräckligt mycket badwill.

Att hacka på mig och ztream är fett enkelt eftersom vi säger vad vi tycker. Problemet för nybörjare som förespråkar att WN skall vara snällt, gulligt och mysigt mot alla nya medlemmar är att det är många som tycker som oss och ett fåtal som tycker som er. Utan moderatorer som sade ifrån till nybörjare med den här typen av frågor skulle WN vara helt meningslöst, en lägstanivå krävs. Språkmässigt, kunskapsmässigt och respektmässigt.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat