|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Adwords är en fråga om pris kontra volym. Med ett högt bud får du en stor volym trafik. Med ett lågt bud får du en mindre volym trafik.
Vad du kan göra för att få en stor volym till ett lågt pris är att köpa många ord, men till en låg klickkostnad. Istället för att betala 5 kr/klick på 20 sökord så kan du betala 50 öre/klick på 200 sökord. Du kommer då att få en lika stor volym trafik, men till ett betydligt lägre klickpris. Sedan kan du sortera bort de orden som inte lever upp till den av dig förutsatta konverteringsfrekvensen. Det hela är naturligtvis inte riktigt så enkelt som det låter, men man får prova sig fram.
Offtopic: Jag tycker att moderatorerna ska ta bort/låsa trådar med meningslösa och ogenomtänkta frågor redan från början. Det går inte att ge något svar på frågan "Vad ska jag betala per klick på AdWords" och därför så finns det ingen poäng i att låta folk svara. Jag har full förståelse för ztreams reaktion. Har man bläddrat igenom tio trådar med ogenomtänkta frågor så blir man rätt grinig tillslut. Folk som frågar dumt är inte mentalt handikappade, de är bara lata och orkar inte tänka själva. Även nykomlingar kan ställa kloka och genomtänkta frågor bara de anstränger sig lite.
Edit: Mitt första antagande om att ett högt bud ger en stor volym trafik förutsätter naturligtvis att du inte har begränsat din budget. Ett högt bud i relation till en för lågt satt budget resulterar naturligtvis i färre klick än du hade kunnat få med ett lägre bud.
|