Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-25, 14:03 #13
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Vad är nytt? Tror det var DN som för några år sen som besökte bibliotek i Kina.
Det visade sig att alla bibliotek i Kina var full till stängningsdags. Lördag och söndag satt studenter och pluggade till klockan 9-10 på kvällen från morgonen oavbruttet.

Sen gjorde dom samma koll på svenska bibliotek & universitet. Ja, ni kan ju gissa skillnaden.

I min skola (pluggar utomlands) så har vi en majoritet av asiater. Jag måste bara säga att indier & kineser...... Satsar 239.5% istället för 100%. Handet på hjärtat, vem skulle klara av att studera from 8 på morgon till timmarna inpå natten? Utan att kolla din email, mobil eller ta störra raster för mat eller kaffe eller dylikt? När vi har tentaperioder så förekommer även missbruk av koffeintabletter, för att kunna effektivisera pluggandet.

Så, när frågan kommer upp, varför ska man anställa svenskar framför indier eller kineser så är saken enkel. Det gör man inte om man är ett stort företag. Och jag är säker, större del av produktion kommer flyttas utomlands. Varför ska företag bedriva verksamhet i Sverige? Massa lagar som reglerar dom? För att facken ska få något att göra (ställa till problem)? För att bemötas av svenskar som klagar 100 gånger mer än dessa asiater? You tell me!

Om man var smart (vilket jag inte är så skulle man börja tänka på eventuell flytt redan nu till något av dessa länder.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat