Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Jag har bara provat CPC-trafik i princip (aldrig betalat in de fasta kostnaderna som krävs för de flesta affiliatenätverk i nuläget).
Google adwords är enkelt att komma igång med och kräver inga stora investeringar. Du kan enkelt tracka dina sales och se vart du konverterar. Ett tips är att börja med att stänga av network och search network-ads och bara köra google.com till en början.
Ett annat alternativ som funkar för mig för att få trafik till _bra_ sidor är stumbleupon. Du puttar in $100 och får lite uppmärksamhet till sidan, när användarna sedan tummar upp sidan pga att du är så sjukt grym på att göra webbsidor så skicka SU fler gratisbesökare. Har vid ett flertal tillfällen scorat ett antal tusen besökare för småpengar där. Konverteringen är dålig dock.
Alla andra cpc-alternativ jag har testat har sugit apa rent ut sagt, clicksor, bidvertiser, adbrite, yahoo/overture.
Som annonssäljare kan jag rekommendera affiliator om du kan pruta ned uppläggningspriset till 0:-. Tror inte att deras mängd med affiliates är värd att betala pengar för i nuläget. Samma sak gäller troligen de andra svenska aktörerna. Det finns en anledning till att tradedoubler tar 100k+ för att du skall få komma in i deras nätverk som annonsör.
|