Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-11, 19:03 #2
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Kanske är intresserad beroende på vad priset är. :P Är ganska snåll av mig ser du.
Men om det är en av dom där windows servrarna för 89 $ och vi delar det på 3 eller fler så blir det kanske 150-350 kr i månaden vilket jag gärna betallar. Men alltså det är ju en transfer på 700 gb som sagt så vi kanske kan vara fler än bara 3 och dela med sig om det är sådana som inte har så trafikkrävande sidor. Jag tänkter mest använda min för att lägga upp mina utvecklings projekt och lite små och filer som kan behövas ibland.
Men säg att vi är 5-6 st som delar på den så behöver man ju bara betalla ca 150 kr i månaden. Kan tänka mig att det finns många som vill vara med. Dock behöver man ju lite kunskap inom windows 2003 eller Ensim pro. Har själv en dator som kör windows 2003 här hemma så lite har jag lärt mig.
Men ska vi vara några att dela på det hela så tycker jag Ensim Pro är ett ganska bra val för då kan även sådana som inte har extremt mycket kunskapp inom server hantering också få lära sig lite. För det är ju bara för server admin att göra tex 5-6 underkonton i ensim där man själv kan leka runt. Men man måste ju komma överens om att visa grejer får man inte ändra eller stänga av ifall det kan störa dom andra som ligger på servern.

Dock kräver minna sidor php och mysql för det mesta då jag inte kodar i asp eller asp.net men det ska väll gå att ordna in på servern, eller? Sen om betallningen kommer ske med kreditkort kanske kan man få hjälp av den personen att registrera domäner på tex, godaddy.com så slippar man undan dom dyra priserna i sverige

Men jag är intresserad om priset är rätt och om vi kör på Ensim Pro då jag tycker det är ett trevligt konfigurations program. Mina sidor kommer knappast komma över 100gb i månaden utan kanske om året B) Tror faktist att 100gb i månaden är väldigt mycket och då man får 700gb så kan man ju säga att man är 7 personer som delar på det och då får man 100gb var i månaden. Behöver ju inte vara någon sträng bevakning på det för vissa personer kommer knappast att dra 100gb i månaden av dom 7 personerna.
Detta var vad jag hadde att säga om detta. Tycker faktist detta låter bra hoppas vi är några st som kommer dela på servern så man kommer undan billigt.

Men hör av dig om det blir något :unsure:

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat