Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-23, 12:31 #35
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det är som sagt var en allmännyttig stiftelse och du listar själv
Citat:
andra allmänna intressen

vilket är en formulering som kan medföra särbehandling av just sådana kunder.

Är det fan som läser bibeln? - du rycker ju ut en halv mening ur sitt sammanhang
Läs paragrafen igen så ser du att det egentligen står att "Reglerna ska vara fastställda, ta hänsyn till 1, 2 och 3, vara offentliga och gälla lika för alla.
Och uppdatera mig gärna om den lag som sätter denna ur spel - för jag känner inte till någon. Paragraf 7 är också den enda som reglerar just detta, så jag kan inte se att det inte skulle vara relevant att peka på den.
Lugna ner dig ett par hekto =) Det står inte uttryckligen vare sig att någon av reglerna kan anses vara viktigare än en annan eller det omvända. Därför kunde jag lika gärna plocka ut den som någon annan. De flesta regler och lagar har ett syfte och en hel del lagar är inte exakta utan kräver tolkning såsom denna. Hade det bara varit att läsa innantill hade vi behövt en bråkdel av landets jurister och advokater... Ärligt talat bryr jag mig inte om vad som står där utan de offentliga domänerna måste skyddas först och främst. IIS har satt sig i situationen själva och har begränsade resurser att reda ut det hela som alla andra, så enkelt är det. Självklart bör alla få upprättelse i slutändan men man kanske får ha lite tålamod just av den anledningen. De verkar ju i alla fall ha insett bristerna i systemet vilket väl är ett steg i rätt riktning.