Citat:
Ursprungligen postat av hace
|
Citat:
Ursprungligen postat av hace
Vi har försökt kontakta support hos
både loopia och telia och de skyller på varandra.
|
Det är Telias server som ger felmeddelandet så det finns ingen anledning till att anta att felet är någon annanstans. Ipadressen 81.228.11.100 är en av 6 ip-adresser på mail.telia.com som är inkommande e-postserver för telia.com-adresser.
Felmeddelandet anger "sender was rejected" med tilläggsinformationen "553 <
[email protected]> unable to verify address" och det innebär att det är adressen till höger om 553 som är den som det är problem med. Det borde vara samma adress som står på Return-Path: eftersom det är avsändaradressen som en e-postserver ser den.
Den troligaste orsaken är att Telia tidigare har hanterat e-posten för domänen som avsändaradressen använder sig av och åtminstone någon av e-postservrarna har fortfarande kvar konfiguration för domännamnet (och tror alltså att adressen går att verifiera lokalt, men det misslyckas).
Om Telia skyller på Loopia gällande ett sådant felmeddelande bör du be dem ringa oss direkt (på supportnumret). Ge dem mitt namn (Emil Isberg) om de behöver en namngiven person att ringa till.
Alternativt kan du be om direktnumret till den supporttekniker som du pratat med hos Telia, skicka ett e-postmeddelande till supporten med felmeddelandet (med riktiga adresser) tillsammans med namn och telefonnummer till Teliateknikern och be att vi tar reda på vad som är problemet.