 |
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
|
Det där påminner om då jag var kund hos Schenker.
Vi skickade över 100 paket (ca 70 pallar) under en dag, och då fick dem helt plötsligt för sig att vi var ett jätte stort företag med groteskt stor ekonomi.
Så då börjar dem skicka oss en massa fakturor i hopp om att vår "ekonomiavdelning" skall betala för dessa.. (det är min teori).
Jag bestrider självklart detta, men till slut när det blir 20-30 påminnelser som de själva vet om inte stämmer ber dem mig skicka in dessa per post och blablaba.
Helt enkelt, lösningen blev att ringa till deras företagsavdelning och säga upp mitt avtal med dem.
Efter den dagen har vår brevbärare helt plötsligt 2-3 mindre brev till mig dagligen :P
Illa är ett passande ord..
EDIT: Det ända du kan göra är att bestrida hela tiden, per mail t.ex och ta en kopia. Ifall du inte orkar ringa varje gång. Sedan ifall de väljer att skicka inkasso + kronofogden på dig så har du ju all bevis som behövs redan vad jag förstog det som. Resten behöver du inte vara orolig för.
Lycka till!
|