Citat:
Originally posted by palmik@Jan 19 2008, 02:35
Jag har inte sett annonsen ...
... dock tycker jag TDs initiativ är en skitrolig grej som mig veterligen TD faktiskt är först med
Tror faktiskt det kan höja nivån på banners som ligger på nätverken ifall fler nätverk körde liknande ... i regel är det ju fruktansvärt dåliga creatives som det ser ut nu
... eller har jag missförstått mailet ... det är väll publicister som röstar på vilka annonsörer de tycker har den bästa bannern ... ?
|
Jag tolkade det som att publicisterna (dvs hemsidesägarna) belönas för kreativ annonsanvändning. Dvs man ska visa/integrera annonserna på sin webbplats på ett kreativt sätt?
Citerar: "Under 2008 vill vi på TradeDoubler lyfta och belöna våra publishers för nya och kreativa annonslösningar."
Har lite svårt att se kopplingen mellan kreativ annonslösning och motiveringen bra resultat åt ATG, men kanske är som ztream nämnde att Harry boy-fliken är grejen.
Förresten, får man verkligen ha 3 google ads i högerframen och 2 google ads i mittenframen? (ads visas endast på innehållssidor i mittenframen). Blev lite osäker på googles "webpage"-begrepp.