Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2007
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2007
|
Hej!
Har funderat på en lösning som eventuellt skulle kunna höja clickrate´n för webbpublicister, och är intresserad av er feedback...
Om man utgår från att vissa besökare inte gillar att få reklam i webbläsaren men inte kommer ifrån det, skulle de kunna tänka sig att få riktad reklam istället för slumpad reklam genom att registrera en enkel anonym profil hos en obereonde part? Jag menar, "om du nu envisas med att visa reklam för mig, visa då något som jag verkligen är intresserad av".
Kontextuell annonsering kan i många fall visa relevanta annonser, men om jag nu älskar de senaste programmeringsböckerna och får se en sådan erbjudas till ett bra pris, tror jag personligen att det är större chans att jag klickar på den än på en cykel annons på blocket, för att just den sidan handlar om en cykel till salu. Nu är vi alla givetvis olika, men ni förstår säkert vart jag vill komma.
Teknisk parantes, det kan ju tänkas att du inte har någon relevant programmeringsbok att presentera för mig, men du kan troligtvis rikta reklamen till ett visst kön, ålder och/eller geografi. Varför visa ett strykjärn för en 18 årig kille på 30% av hans totala sidvisningar när du kan visa en rakapparat?
Nyfiken på svar...
|