|
Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
Jobbar extra åt ett företag som sedan något år tillbaka säljer kläder över internet som nu skall expandera och byta webshops system efter förvånansvärt bra framgång på Internet.
Företaget har valt att gå ifrån en egenutvecklad lösning till ett kommerciellt alternativ (Cubecart 4).
Skulle jag utveckla en ny butik idag åt ett företag skulle jag direkt satsa på ett kommercellt utvecklat alternativ likt Cubecart 4 som kostar ca 1500 SEK, den kostnaden betalar sig med tanke på den tid det skulle ta att uveckla grundsystemet själv.
Enligt mina erfarenheter riskerar en egentutvecklad webshop att bli mycket svårtolkad om utomstående personer skall fortsätta utveckla systemet eller felsöka.
Men samtidigt blir man som ensam utvecklare åt ett företag ovärderlig då man sitter på all kunskap. :-)
Visst, det är inte alltid enkelt att felsöka eller utveckla ett kommerciellt system men oftats har de någon form av dokumentation och support.
I valet mellan OScommerce och Cubecart, känns det som om Cubecart är det säkrare kortet rent support- och framtidsmässigt. ?
|