Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-16, 19:51 #40
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by orreborre@Jan 16 2008, 09:58
Jag är helt med på Apples tänk om att en skärm inte ska vara mindre än 13, det blir för plottrigt för att man ska kunna jobba effektivt.

Fast det är klart, vill man enbart betala för prestanda kan man ju köpa en pizzakartong och stoppa in alla komponenter i
Jag använder min dator för att jobba med, inte titta på. Så för mig går prestanda före design.

13" skärm med 1280 i upplösning är riktigt dåligt. Varför har man dessutom den tjocka ramen runt skärmen? Utan att öka storleken på datorn hade man kunnat få plats med en 14" skärm med 1680x1050 istället.

Fast för mig som använder bärbara datorn som en bärbar dator är ändå mindre skärm att föredra och jag är mycket nöjd med min 11" skärm som klarar 1368.

Att Apple dessutom påstår att datorn är världens tunnaste är lögn för det finns ett antal på marknaden som är minst lika tunna. Redan år 1999 sålde svenska Lap Power en laptop som var 18 eller 19mm tjock. Så att stå på scenen år 2008 med en Laptop som är 18mm och få folk att dregla tyder mer på skicklig marknadsföring än att datorn egentligen är ett "underverk".
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat