Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-15, 12:06 #17
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Adam Adam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by kullervo@Jan 14 2008, 23:49
Den här tråden är svaret på varför webbsajter är sopigt gjorda - idioterna är överlägsna i antal mot dom som faktiskt har koll. Webbutvecklare är ofta bottenskrapet av programmerare och dom som faktiskt är kompetenta hänger inte på sajter/forum där 99% av alla är sopor sitter och gissar och spånar fram dåliga idéer hela dagarna. T.ex. var det någon som nämde att "magic_quotes_gpc" är nån form av lösning på SQL-injectionspromblematiken i den här tråden. Ingen kommer nog ens orka kommentera det uttalandet och istället kommer 10-tals kanske 100-tals osäkra skälar få bekräftat för sig att den dåliga idéen faktiskt är en bra idée. SQL-injections är ett näst intill ett låtsasproblem. Det är bara dom som inte använder sig av ett ramverk för att garantera att SQL-injections inte kan ske som har problem med det. Med andra ord, det finns inga *programmerare* som brottas med just SQL-injections. Och trots det så snackas det om det hej vilt...

Jag är ledsen att jag sprider tråkiga vibbar (som vanligt).
Tydligen har du inte koll på de senaste intrången. Flera av dem har högst troligt skett tack vare SQL injection-attacker. Hade dessa sidor haft magic_quotes_gpc igång hade flera databaser inte cirkulerat på nätet idag.

Min poäng är att det är som en start onödigt att hasha lösenord till en webbapplikation 65k ggr, eller att lusläsa koden till alla webbapplikationer som man kör. Det finns enkla fixar som tar hand om de största problemen.

Sedan att du kallar 90% av WNs medlemmar för idioter för att de inte kör med ett ramverk till PHP tycker jag är lite mysigt
Adam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat