Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Citat:
Ursprungligen postat av Danski
Läser av från TD och CJ, har ett litet enkelt program i C som uppdaterar MySQL-databasen enligt mina villkor. Alla kör sin egen lösning...
Har inte sett några publika program utan du får nog skapa detta själv. Speciellt med tanke på hur anpassat det oftast ska vara för dina villkor och databaser.
Och ja, de ändrar sina mallar ibland så man får ha ett öga öppet.
|
Blanda inte in databaser i det här. Det handlar bara om att exportera data. Bara för att du har gått den långa trassliga vägen med att låta ditt C-program snacka direkt med databasen, och därmed låtit det bli hårt knutet till din/er applikation, betyder det inte att det är omöjligt att bygga en enkel generell export från de vanliga annonsnätverken. Synd att ingen släppt sådan kod öppet (vad jag vet) för jag tror det skulle hjälpa många mindre sajter.
|
Som jag ser det ska den exporterade datan användas till något, för min del behövs den i den databas som kräver informationen från början.
Hur kör du själv eller hade gjort med tanke på att min lösning som läser av, ändrar till rätt input och infogar informationen på rätt ställe i datbasen är omständig och komplicerad? Skapar gärna en ny lösning om du har tips på förbättringar...