|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Den här affärsidén är inte så genomtänkt va? Det finns inga pengar att tjäna på den typen av sida som du tänker lansera, utan du drar bara på dig onödigt arbete. Men gör du det som en hobby, så ok.
Du kan skicka PM om du vill köpa billiga kondomer, batterier, små erotiska tärningar och annat krams. Jag kan säkert hitta någonting åt dig som garanterat ingen av dina konkurrenter har. Mitt erbjudandet kanske bryter mot WNs regler om egenreklam, men jag tror mig inte kunna tjäna en krona på dina små kvantiteter. Det handlar alltså om att hjälpa och inte om att tjäna pengar. Kanske kan du erbjuda mig en länk eller lite exponering i utbyte.
Vad gäller priser så hade jag satsat på lite dyrare saker som kostar fler poäng. Flera av dina användare skulle då aldrig lösa in sina poäng – dvs mindre arbete och mer pengar åt dig.
För att svara på din fråga om att importera från Asien (Kina) så ska du upp i ganska stora kvantieter för att det ska löna sig. Om du t ex tittar på kondomer så ska du minst beställa några hundratusen (helst några miljoner). Jag tror inte ens leverantörerna på Alibaba är intresserade av att sälja till dig om du inte kommer upp i de volymerna.
|