Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
Marcus, gällande Österrike och tyskland så kan jag inte uttala mig eftersom jag inte bott i något av länderna. Däremot så kan jag uttala mig om England. Jag har tre barn som både gått i Svensk och Engelsk skola, som alla familjer nyttjade vi sjukvården en del och min sambo arbetade i sjukvården. Bodde i London och har bekanta i många andra städer och vet att inte London sticker ut gällande sjukvård och skola.
Gällande dessa två områden så är både skola och sjukvård bättre fungerande i Sverige än i England. Gällande studier så finns flera Engelska som visar att Svenska barn är om Engelska kunskapsmässigt vi 10-11 års ålder i kärnämnen, trotts deras tidigare skolstart. Om du skall få bättre skolgång för dina är så är privata skolor alternativet, det samma gäller sjukvård.
Gällande dåligt fungerande allmänna kommunikationsmedel så måste man ha skygglappar om man missat detta som boendes i England. Sedan privatiseringen av Engelska järnvägar så har det fungerat sämre och sämre. Ett ständigt debatterat ämne i England i media.
Gällande integration så håller jag med om att England är ett föredöme. Deras 2a generations invandrare hittar man på poster man sällan ser dem i Sverige.
|