Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-14, 07:26 #41
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Först.
Det börjar bli lite svårt att få en klar överblick av vad det tipsats om och inte.
Mitt förslag är att någon moderator/admin samlar ihop alla nuvarande tipsen till ett enda långt inlägg och raderar allt annat, så börjar vi fylla på som vanligt igen tills det blir dags för "uppsamling" igen.

Och för helst inte en diskussion om vart och vartannat tips. Alla tips kan omöjligt passa alla.

Ok. Here we go:

50. Använd AJAX under utcheckningen.

51. Om du har en funktion i vaukorgen där kunden uppmanas att skriva in en eventuell KUPONGKOD för att få rabatt, ta bort den fuktionen nu direkt om du inte klart och tydligt uppger exakt vad den kupongkoden är, i direkt anslutning till fältet där KODEN skall skrivas in.

Många kunder blir distraherade av att se Kupongfält när dom inte har en kod. Risken är att dom lämnar varukorgen och ger sig ut i Google's värld och försöker hitta en kupongkod för din eshop. Dom hittar naturligtvis ingen och så var den kunden förlorad.

52. Erbjud Live Chat 24/7 om möjligt.

53. Ge kunden en möjlighet att göra ändringar i varukorgen så långt in i utcheckningen som möjligt.

54. Visa INTE det totala ordersumman genom hela utcheckningen.
Tänk efter själv, du ser rakt framför dig "Du håller precis på att spendera 2500 kr" för en signerad litografi av John Doe som du egentligen inte behöver när du tänker efter lite grann.
Ge inte kunden en chans att ens börja fundera. När kunden väl har lagt nåt i varukorgen är det bara en sak som det ska fokuseras på - Avsluta Köp/Bekräfta Order.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat