Ämne: Skatter
Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-13, 13:58 #29
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Citat:
Originally posted by -Spindel@Jan 13 2008, 10:45
Citat:
Originally posted by -brokep@Jan 13 2008, 06:35
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Det skrämmande är att folk som WebboT på allvar tror att man betalar för sånt som man förmodligen kommer att använda. Det stämmer ju inte riktigt, eftersom 2/3 av det du betalar i skatt går till
1) Somalier med 10 barn som inte arbetar ett skit...
2) Tjocka dumjävlar till kärringar på onödiga myndigheter
3) Kriminella fanskap som har rökt hasch, våldtagit och plundrat
4) Inkompetenta politikerpampar som aldrig har haft ett enda hederligt arbete
5) Lata såssar
Att börja ta upp tandvård, sjukvård, skola känns löjligt eftersom det bara är en liten del av kakan.
Jag trodde ärligt talat personer som trodde såhär på riktigt bara fanns på film.
Och då den typen där man skrattar åt personen man ser.

Se på mindre film, är lösningen

En bättre lösning vore nog att du baserar det du skriver på fakta. Utgå tex från tabellen jag postade tidigare och lyckas du få till att dessa grupper står för 2/3 av kostnaderna så vinner du en flaska vin.
Well, inlägget var svar till WebboT som minsann menade att det man betalar skatt för får man tillbaka på ett eller annat sätt. Sanningen är ju att du bara får tillbaka en bråkdel av det du betalar - och då räknar jag alltså med att man skaffar barn, blir sjuk osv.

När jag skrev mina punkter överdrev jag dem givetvis. Det är självklart inte bara somalier som skaffar många barn, eller lever på bidrag. Däremot ingår de (alltså de av de somalier som gör det) i den 2/3-gruppen som går till sånt du aldrig får se röken av.

Ungefär 1/3 av det staten får in i skatt går till skola, vård, rättväsende, sjukvård och sånt som faktiskt är vettigt att betala skatt för. Resterande, även där finns det sådant som är vettigt, går till annat.

Skär ner på bidragen så bara de som behöver dem får det (för sjutton, när jag studerade fick jag bidrag trots att jag, egentligen, inte behövde det), minska den statliga verksamheten (sälj företag, skrota onödiga myndigheter, förenkla lagar), minska bidragsinvandringen och ersätt den med ett green card-system. Låt kriminella få sämre mat (de får dyrare mat än skolungdomar och äldrevården) och framförallt låt dem arbeta mer. Minska antalet riksdagsledamoter och ta bart deras jäkla pensionssystem - de ska använda samma system som oss dödliga.

Finns många åtgärder för att man skulle kunna ha kanske ett totalt skattetryck på 30% och ändå "slippa" betala när man blir sjuk, går i skolan eller ringer till polisen.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat