Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Det är mycket riktigt att många av våra invandrare, nysvenskar för att använda sossarnas ord, lever på bidrag. Lite grann p.g.a. dom själva men framför allt på p.g.a. Sveriges politik i frågan. När invandrarna kommer hit får dom INTE jobba förrän dom har fått uppehållstillstånd och arbetstillstånd. Och det kan ta några år. Hade man däremot sett till att få in dom på arbetsmarknaden tidigt, och givetvis sett till att dom lärt sej språket, hade det hela sett mycket annorlunda ut. Gå hemma i 2 år och se sen hur lätt att komma in på arbetsmarknaden. När sen en hel del befinner sej i flyktingförläggningar där det inte finns så många som pratar svenska lär dom sej inte språket eller den svenska kulturen. När sen de svenska myndigheterna vill placera ut invandrarna i kommunerna säjer dessa nej eller placerar dom i de minst attraktiva områdena. Vill dom placera några i de lite finare eller finaste områdena så blir det ett RAMASKRIIIII på den svenska delen av befolkningen. Där finns en stor del av anledningen till att det är så svårt för invandrare att komma in på arbetsmarknaden och att komma in i samhället. Det finns givetvis fler anledningar.
Att det finns en massa onödiga myndigheter kan jag hålla med om. Men dom som finns kunde utnyttjas bättre. Jag vet en som jobbar inom socialförvaltningen i Gbg. Hon är ganska så trött på alla chefsbyten. Så fort det byts en chef ska det omorganiseras, vilket kostar stora pengar, och sen stannar chefen 1 1/2-2 år. För att en omorganisation ska var försvarlig behöver den ca 2 år på sej för att komma iordning riktigt och sen ska det inte göras några större omorganisering på upp till 10 år utan man ska göra små och fortlöpande.
Så som sagt var finns det en hel del onödiga utgifter. Men också många nödvändiga som skola, sjukvård, åldringsvård, infrastruktur, osv. Men pengarna skulle många gånger kunna användas bättre och effektivare inom dessa områden. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst angående hur pengarna används fel men jag har inte tid och energi att lägga på det. Det är därför jag flytt landet.
|