Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-12, 20:57 #38
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Marcin
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
18. Var snabbare, billigare ...

Även jag går emot "billigare", väldigt starkt dessutom. Pris är en kvalitetsindikator och en väldigt effektiv sådan, särskilt när kunden känner sig osäker. Ett vanligt scenario när två produkter verkar vara mer eller mindre identiska men den enda uppenbara skillnaden är priset. Man litar helt enkelt till viss del att dyrare är bättre.

Dessutom, det påvisats (troligen bevisats) att man upplever dyrare varianter som bättre även om två produkter är identiska (vanligt inom kosmetikbranschen då samma produkt sälj under olika märken). Detta är grundläggade marknadsföring.

Om man tittar på Prisjakt så är det inte allt för sällan som de billigaste butikerna har dåligt omdöme och ibland t.o.m registrerade hos kronofodgen.

Jag själv tillhör gruppen som nästan alltid ser förbi prislappen.

Jag skulle omformulera #18 till:
Försök ge den bästa möjliga service och misströsta inte om det resulterar i lite högre priser.

Tyvärr minns jag inte riktigt men jag har för mig att kunder som letar efter det billigaste är de minst trogna.
Nu måste jag säga emot. Tråden heter "Tips som ökar antalet ordrar". Och min fulla tro är att man får fler ordrar om man är billigast, sedan om det är bra ur ekonomisk synvinkel är en annan sak. Men om man ser till ANTAL ordrar så tror jag det är bra att ha ett lågt pris.

Men så är jag småläning också och driver prisagenter
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat