Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
I Sverige har jag inte fått så mycket tillbaka som jag betalat in. Inte ens en bråkdel. Har vissa år betalat över 70% i skatt somk privatperson då skattemyndigheterna inte godkände alla avdragen. Verifierbara avdrag! När jag vill göra ett läkarbesök på vårdcntralen får man beskedet att jag kan få en tid om 3(!!!) veckor. Men det är ju NU jag är sjuk och behöver läkarvåden jag betalar surt för. Där jag hade mitt kontor bor en zigenarfamilj från Bosnien. Har inte gjort ett vettigt handtag för Sverige någonsin. Denna familjen kostar samhället över 60000 kr/månad. Mina skattepengar. Det 2 äldsta har fått pension i Sverige. De har högre pension än min mamma som har bott i Sverige i nästan 50 år. Och jobbat enda fram till hon var med om en bilolycka där motparten körde för rött ljus. Läser också om vära f.d. politiker som har en garantilön för resten av deras liv när dom varit politiker x antal år. Om jag blir UPPSAGD från mitt jobb får jag ingen garantilön. Varför??? När man blir politiker får man räkna med att man kan bli bortröstad. Likadant får dom fina traktamenten när de "flyttar" till Tokholm för att vara med i riksdagen. Skulle jag flytta dit p.g.a. ett nytt jobb kan jag glömma allt vad sådant heter. Traktamenten och dyl. utgår från min arbetsplats. De som sitter i regeringen och riksdagen har sin arbetsplats i Tokholm och traktamenten ska utgå när de är nån annanstans och "jobbar". Fångarna som sitter i våra fängelen/semesterhem har betydligt bättre mat än vad skolbarnen och studenterna har. Det är viktigt att skolbarnen får bra mat för då har man lättare att ta till sej lärdomen som lärs ut. Dessa är ju våran framtid. De som sitter inne är det oftast för sent för. Slår semesterfirarna/internerna sönder några datorer eller deras gym (som oftast är bättre utrustade än våra skolors gymnastiksalar) får dom genast nya. Detta får att bara räkna upp ett fåtal saker på hur mina skattepengar skulle kunna användas bättre. Jag kan rabbla upp mycket mer angående resor med dyra flygplan, EU-politiker, osv. osv. men så mycket utrymme finns det inte på denna servern att det skulle få plats.
|