jag vet inte du missförstod mig eller om jag missförstår det du skrivit. Med dem där 200 000 000 hasharna menar jag följande:
Bokstaven A i md5 eller sha1 blir alltid samma hash sträng. Bokstaven A i den funktion jag använder för internt bruk blir "aldrig" samma hashsträng. Det första testet jag gjorde med min var att generera 200 000 000 hash strängar i en loop, med samma ord som utgångspunkt och det blev noll dubletter. Det system jag körde på när jag genererade detta blev tjurigt som tusan när jag försökte generera fram fler hashar än så.. så helt ärligt vet jag inte hur mkt den kan generera utan att få dubletter.
Men, som du även nämner så har alla officiella algoritmer testats hårt och länge innan dem blivit acepterade, vilket jag inte gjort med min. Men, det behöver inte betyda att min är sämre, inte bättre heller.. bara annorlunda
Edit* Man kanske inte ens kan kalla min funktion för hash... den är väl inte Direkt baserad på någon algoritm, utan något annat också. Det går dock inte att återskapa ordet om man kör funktionen baklänges, och du behöver vissa andra parametrar för att kunna matcha en sträng mot en sträng.
Edit igen* Jag är ingen expert i detta området, så jag ska kanske inte säga för mycket heller. Men, jag använder inte just denna funktionen på nätet, mest för att jag inte vill riskera att någon del ska bli public. Det är också därför jag inte visar hur en sträng ser ut.