OFFTOPIC:
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Citat:
Ursprungligen postat av wizzo
Annars kan du få lite smakprov här. Ser ut som att dem lagt upp ett par episoder för streaming. Jag lyckades dock inte få igång dem i Windows player, dumma BBC entreprenörer
|
Det fungerar endast när man har en IP i UK. Här fungerar det utmärkt med strömningen även om det inte är i högsta kvalité.
|
Vilket får mig att undra kan man enbart genom PHP kodning styra vilken data som ska bemöta en användare baserat enbart på ip-adressens lands-härkomst?
Om det går är inte det lätt för folk att kringå det genom att låtsas tillhöra ett annat lands ip-nummer på nåt sätt?
Eller kan den här typen av lands-data-access enbart styras genom att fysiskt ställa in servermaskinernas funktioner?
Kanske låter luddigt men om jag förklarar varför jag frågar kanske det är lättare att svara. Jag vill typ göra en hemsida exempelvis Amazon och sälja böcker. Men jag vill att en användare enbart ska se sitt eget lands valuta både vid browsing, köpet och transaktionen. Dem ska inte kunna köpa en bok som är baserat på ett annat lands valuta. Utan köpet och transaktionen kan bara ses och ske på sin egen valuta. Som användare ska jag inte kunna se vad en bok kostar i $ enbart kr och vice versa för amerikanen.