Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-07, 09:13 #27
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Jag kan förstå att Loopia behöver rensa undan konton som (i deras ögon) inte längre används och bara upptar en massa utrymme. De kunde dock ha skött detta lite bättre.

1. De borde inte bara ha kollat aktiviteten på kontot utan även aktiviteten till e-postadressen, dvs huruvida det kom in e-post eller inte samt om kontona hade vidarebefordringar (vilket är den vanligaste orsaken till att konton är inaktiva men ändå får en massa e-post).
2. De borde ha informerat berörd(a) kund(er) och först bett dem rensa e-posten själva (med viss tidsram). Om kunderna inte hade agerat inom tidsramen och e-postkontona hade vidarebefordringar så borde kontona ha ersatts av e-postalias med identiska vidarebefordringar (då hade Max problem inte uppstått).
3. Viktigast av allt - alla avdelningar på Loopia (registry, support, ekonomi, drift osv) måste vara tillgängliga över telefon. Under min tid på Loopia ville registry (en person hos dem) inte heller bemöta kunderna över telefon men jag såg till att telefon ändå besvarades där. Det är tragiskt att Loopia släpper efter här. Vilken avdelning ska låta bli att svara i telefon härnäst, ekonomi eller support kanske?

Missförstå mig nu inte, Loopia är ett underbart team med väldigt kompetenta människor (några av de främsta i branschen). Tyvärr är dessa inte alltid tillräckligt synkade (pga bristande ledning) och då uppstår problem som dessa. Om Loopia bara tar sig samman och återgår till de rutiner och den struktur som vi ursprungligen satte upp så kommer företaget att kunna resa sig igen. Personligen är jag dock tveksam till huruvida Mamut kommer att tillåta detta.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat