Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-07, 08:55 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Vad roligt med en som faktiskt vill veta vad jag tycker.

1. Jag använder mig idag av AdSense, Tradedoubler och Adfair. AdSense är ju otroligt enkelt att använda, och ger ganska bra avkastning. Annonserna genereras ju automatiskt. Tradedoubler har väldigt många annonsörer, och väldigt bra system för att leta annonser inom kategorier, och som jag använder mycket, annonsstorlek. Annonspooler är också mycket bra. Många har ju egna system för detta, men när man inte har det, så är det bra. Adfair har annonsörer som betalar bra, däremot har de en rätt dålig hemsida. De visar dock statistik på hur många visningar en annons behöver innan den klickas, vilket är mycket bra.

2. Jag har bara blivit bra bemött när jag har kontaktat supporten på dessa nätverk. Google har jag inte haft någon kontakt med alls, så där vet jag inte.

3. Pass

4. Det tycker jag är upp till annonsören. Det beror ju på branch osv. Tradedoubler har många annonsörer där man får utdelning endast vid avslut. Det är ju bra, säkert för annonsören, men då måste det ge bra avkastning för mig också.

5. Det är mycket viktigt att den sticker ut, men surftown annonsen här till höger blinkar för mycket. Den ska synas, visa på ett bra erbjudande och locka till klick. Det spelar ingen roll för mig om jag får 200kr/klick av en annonsör, om annonsen är dåligt utformad, och ingen klickar.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat