Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-04, 16:51 #22
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Av den anledningen som jag skrev i förra inlägget, KIA har bara med betalande kunder. T.ex. så har KIA inte med en av de absolut största .se sidorna, google.se.
Alexa tar ingen hänsyn till betalande kunder.
Tack Robertsson, då förstår jag vad du menar. Iof så är ju inte heller KIAindex en listan som visar vilken som är den absolut största sidan i Sverige utan det hela handlar om svenska annonsbärande sidor, ett hjälpmedlem för annonsmarknaden.
På för de sidor som är med på KIAindex så har de en betydligt trovärdigare siffra än de man kan få ut från tex Alexa som har en massa svagheter, bland annat att de endast mäter de som har deras toolbar. Det märks väldigt tydligt att man får en brutal snedvridning för sidor som tex intresserar folk som håller på med webb.
Det stämmer att små sajter där webbmastern kör alexa toolbar får missvisande siffror, men för stora sajter där en stor dela av befolkningen besöker sidan blir siffrorna mycket bättre/trovärdigare. Därför är Alexa's lista på sveriges största sajter långt bättre än KIA's.

Om man däremot ska veta antal sidladdningar hos en sajt som är med på KIA så har självklart KIA en bättre siffra, men som svar på frågan i inlägg nummer 1, svarar jag Alexa.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat