Visa ett inlägg
Oläst 2008-01-02, 14:05 #17
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag vill inte vara kritisk mot hur KIA verifierar leverantörerna men jag kan nämna att vi inom SG funderat kraftigt hur viktigt det kan vara att ligga med hos KIA idag. De som är certifierade är inte intresserade av att verifiera statistik utan försöker hela tiden pracka på oss massa skitverktyg för att kolla saker som GA klarar utan problem.

Jag skulle vilja ha ett bolag som kostar XX kronor per sajt för att verifiera statistik. Hos instadia betalade vi 10k för att lägga till våra (dåvarande 3 sajter) och nu när vi har ca 10 sajter skulle de ha sjukt mycket mer betalt. Riktigt irriterande.

Jag ser fram emot att Google erbjuder sina användare att mot avgift (eller gratis) publicera sina sajter i listor. Alexa fungerar som sagt inte i länder gör Yahoo är svaga och de verktyg som finns på marknaden idag är lite väl dyra.

Om Kia index vill överleva på sikt så måste ni liksom andra erbjuda bra tjänster. Det gör ni idag men inte om prissättningen på era leverantörer ligger på nuvarande nivåer. Certifiera Google och ta betalt för konsulttid/verifiering av de sajter som finns med på Kia Index så kommer ni få en bred bas av sajter som gynnar alla.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat