Citat:
Originally posted by elprisguiden@Dec 27 2007, 20:19
Det som är utslagsgivande när man jobbar i utvecklingsländer är att inget fungerar som här. Ekonomin och byråkratin kan vara styrd av faktorer som man inte behöver ta hänsyn till i trygga Svedala. För att lyckas så måste du ha bra kunskap omlandet, kanske till och med bra personliga kontakter uppåt i förvaltning och ekonomi. Detta behövs för att få saker att fungera, tillsammans med kapital och tillgång till hårdvara. Avancerad hårdvara kan vara belagd med exportrestriktioner till vissa länder, och det kan vara dyrt och krångligt att få in dem via tullen.
Infrastrukturen är som du skriver eftersatt, och ska du fixa till det behöver du ha väldigt mycket kapital i ryggen. Intresset för tjänster är säkert stort, och kan du fixa forum, communities och mötes/handelsplatser som fungerar så får du nog mycket att göra. Men ska du in i hårdvarusidan som annat än enkel konsult krävs mycket kompetens och kapital.
|
Tack för ett utförligt svar, kapital finns det gott om (som it bubblan här i svea, säg internet så står investerare i kö), kontakter har jag fixat. Men kompetensen är problemet...därför undrar jag vad man ska plugga till..
Någon sa till mig att med cisco och msce kommer jag långt , stämmer det?