Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
Tina!
Du har rätt i att meta tag -credit kan kanske tas bort , (footer credit till Nuke är kvar)
tog bort saker du föreslåg.
Jag upplever att sidan uppdateras automatiskt, för alla kommentarer och inlägg, nya Håbolänkar, evenemangskalender grejer räknas som uppdateringar, eller?
I ärlighetesn namn upplever jag att seo är en alltför stor mumsbit för mig att fördjupa sig i (tidsbrist). Jag gjorde vissa saker såsom robots.txt, sitemap etc..men dert verkar att Google robotar undviker Portalen. (enligt Gogole Analytic/Diagnostic är dessa ok). En gång blev tror jag en robot blockerad av Portalens skyddsprogram, kanske detta gör att alla googlebots undviker sidan?
Det konstiga är att jag hade top3 placering, där låg jag stadigt till. Har även en massa referrers. Ok, i början handlade mer om fastigheter/mäklare därav namnet BålstaBo,men sedan 3 år gick jag över till Nuke om HåboPortalen grej med allt om Håbo
Men inga dessa kan förklara varför sidan föl ur indexet...
Även det är konstigt i sig..för söker du tex affärer Bålsta i google, kommer min sida upp först, men inte den riktiga artikelsidan utan den printvänliga sidan. Bara nästan dessa är kvar....Fast ändå inte, för söker man på
internettips för pensionärer i Google kommer artikelsidan upp först! Fattar ingenting!
Duplicate content ...startade någon månad sedan några automatiska bloggar (Bloggportalen tex) som tar in Portalens innehåll via RSS. Trodde det skulle hjälpa för folk att hitta till sidan, samt sprida innehållet. Kan dessa i sig göra att Portalen inte indexeras längre?
PR är oförändrad! Även det gör att det är svårt att ange en/två orsak varför min sida försvann i intet!
Google borde ha en automatiskt tjänst där man i såna fall skriver in sin url och kommer ett autogenererad svar tillbaka med förklaring varför indexeringen avslutades, vad göra etc...detta vore kanon, för annars fumlar man bara i mörkret, som är kanske meningen vi ska göra enl. Google?
En bifråga: ur sökordsperspektiv, trodde jag att det är bättre att särskriva portalens namn (Håbo Portalen) eller ska man skriva, som det bör, ihop?
|