Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-23, 09:31 #22
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Unispel....visst , tittar jag på mina sökord i Yahoo är läget lugnt. Dessutom är jag bara en kommunportal, således inte ens landsomfattande, således har mina viktigaste besökare hitter till mig på annat sätt än via sökmotorer.

Viktor....söker man på ordet Håbo (en av mina viktigaste sökord) kommer ibland upp på första plats en ViaMichelin kartlänk med tjock text: Karta över Håbo. Klickar man på länken kommer man till en Europa karta !?! Inte till en Håbo karta, som det finns massor av på nätet. Vad är relevansen ? Att Håbo kan man hitta på en Europakarta?

Jag har även Adsense, där till en lokal artikel om Miljöpartiets motion om barnteater visar Google annonser om Flygutbildning och Tipsbatteri för framgångsrika möten !!!
Ser du kopplingen, för det gör jag inte?

Vågar påstå att min samhällsportal är, jämte kommunens hemsida, den mest relevanta sidan för sökordet (och kommunen) Håbo. Genom droppet/karantänen nekas besökare att hitta relevant information på Google om just Håbo. Denna princip vägde lätt mot 5 sponsrade länkar, som är markerade som just sådana, således vilseleder inte mina besökare, men bidrar till att min sida kan överhuvudtaget existera. Tipset att ta in sponsrade länkar kom då jag ville avyttra Portalen pga dåliga intäkter. Således har frågan en demokratisk förankring.

Det jag vill belysa är dubbelmoralen i Googles agerande. Samtidigt, som en av deras kunder/affärspartner, besvärar dem sig överhuvudtaget inte med att varna mig i förväg, för att kunna vidta åtgärder, eller på något sätt meddela anledningen även efteråt till karantänen.

God Jul allesammans!
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat