Citat:
Originally posted by Alper@Dec 21 2007, 20:52
hehe, kul det där med privata argument och företagsargument.. så då kan väl jag typ skriva i massa olika forum;
Köp alla tjänster ifrån Alpers Firma, det är bara mina privata argument absolut inte något att göra med mitt företag. (LoL)
Kul grej, som om man skulle kunna hoppa från privat till sitt företag... yee right.
|
Varför inte! Du måste ändå skilja äpple och päron. Hypar du din egna enskilda firma , då kan man frågasätta dina motiv. Men hypar du en egen juridiskperson , där man inte har några ekonomiska intressen i, så ser jag inga problem med det.
Hade jag hypat Sony Ericsson produkter, då hade ingen klagat, även om jag hade jobbat på LM Ericsson. Men nu råkade jag skriva något positivt om ett webhotell långt innan ens uppköpet var tilltänkt, för jag tycker tjänsten är bra. Och sedan har jag fortsatt i gamla vana, för min roll i nämda bolag är betydelös.
Men självklart kan en del tolkar det som att jag har ett järv förehållande som är svårt för mig att motbevisa i det här fallet, därav så får jag tigga i framtida trådar om proinet och o. & k. .
Som svar på en annan fråga i tråden.
Är man Styrelsesuppleant så sitter man inte i styrelsen. Så tolkar banken det, så tolkar jag det.
Det kan finnas andra tolkningar i den här frågan , men jag antar det som handlägger företagsärenden på banken, ändå är det som kan det här bättre än det flesta här på forumet.
Jag jobbar åt ett helt annat bolag, som inte har några intressen alls i webhotell branschen. Det sysslar inte ens med datorer förutom att använda dem som verktyg.
Därav har jag svarat på frågor och gett min bild och tolkning av det, om Ni vill tycka annat så är det upp till Er, men jag kommer inte bevaka den här tråden något mer. Eftersom det kan finnas tolkningar om att jag kan vara järvig ifrågan, och då är det upperbaligen ingalunda särskilt lämplig att jag har synpunkter om nämda bolag i framtida trådar.