 |
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
|
Google har inget emot att man säljer reklam, men att sälja länkar för att påverka deras sökresultat är något de straffar. Inte så konstigt heller.
Hur vet de då vad som är vad? Tja, de har ju t ex all mätdata från Adsense, Adwords, Googlebaren bland annat för att se om:
1. dina länkar förmedlar trafik till sidorna. Dvs är den relevant för dina besökare.
2. Hur beter sig besökarna som klickat på länkarna på den nya sidan.
En länk i sidfoten med ankartexten "billiga hotell" är inte av värde för besökarna, alltså är det genom uteslutningsmetoden ett försök att manipulera Googles sökresultat.
Sedan är gråzonen enorm och jag håller med dig om att det är ett ganska jobbigt läge för publicister.
|