Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-21, 00:31 #7
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Jo det var jag som gjorde Webhallen.com. Började för 8.5 år sen när jag gick i 3:an i Gymnasiet. Hade programmerat PHP i max 1 månad innan jag började med den. Så det var verkligen att lära sig allt eftersom. Brorsan gjorde all design eftersom jag verkligen är sämst på design. Måste säga att det var grymt lärorikt. Däremot man ska ha lite bättre koll än vad jag hade. 2.5 år senare gjorde vi nämligen om allt. Både design och kod eftersom sidan behövde nya funktioner och prestandan behövde förbättras och alla säkerhetshål som fanns i början behövde plockas bort För 4 år sen började jag plugga så nu är det andra som tagit över och utvecklar den.

Nu har jag inte testat oscommerce eller några andra butiker överhuvudtaget. Men det som jag la mest tid på vad det bakom. Lagerhantering, synkning med de fysiska butiker, logistiksystem, kopplingar till leverantörer, mm. Av den tid som jag programmerade var det nog mindre än 10% som lades på butiken som kunderna ser.

Så fördelarna med att göra det själv är ju helt klart att du kan optimera det som är speciellt för just din butik. Men tittar du på färdiga butiker så kolla mest på det bakomliggande och om det går att anpassa eftersom jag tror oavsätt vilken butik du tittar på så är det saker som inte är precis som du vill ha det.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat