Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-21, 00:13 #6
teamwebs avatar
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
teamweb teamweb är inte uppkopplad
Medlem
teamwebs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Att bygga själv är helt klart mest utvecklande för dig själv. Har både företaget du jobbar för och du själv råd & tid tycker en egenutvecklad webbshop är bäst.

Naturligtvis måste du till vissa delar vara rätt skicklig från början, men det som kanske saknas kunskapsmässigt lär du dig med tiden. Man bör nog ha utvecklat 2-3 år innan man ens funderar på webbshop. Däremot är inte webbshopar (de flesta) alls något komplicerat att utveckla.

Det många programmerare går bet på (ink mig själv) är designen. Jag klarar max av www. stensatt.se (design by mej) men jag klarar inget mer avancerat än så. Vill man ha en design som t.ex. www. zoovillage.se bör du ta kontakt med någon webbbyrå ( psst vi sammarbetar med just den byrån

OsC - tror jag innehåller mycket mer än man behöver och kanske är svårdesignad för en webbyrå (?). Jag gillar när webbshopar ser annorlunda ut. Ta t.ex. www. webhallen.com utvecklad av WizKid, som ska finnas här på forumet nånstans. Den ser inte ut som någon OsC eller någon annan webbshop heller. Den funkar bra och nu hoppas jag bara att min dotter uppskattar min julklapp, en Wii med ett gäng spel, från just den webbshopen

På min fritid programmerar jag saker mitt företag jag jobbar på inte behöver. Har precis blivit klar med en sajt (www. scorebrowser.com) som jag har utvecklat för skojs skull men mest av allt för att kunna följa när min egen unge spelar hockeymatcher. Det är mycket roligt att programmera och när man väl når ända fram är det verkligen så himla skönt.
teamweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat