Citat:
Originally posted by nicclas@Aug 5 2004, 22:14
Google svarade snällt på min fråga (med samma text som ovan) att det är OK för dem!
Så om det är någon som är intresserad så....
|
Kul. Då har du ett "nytt" system för länkningsbetalning klart då. Ja, det kanske inte är helt nytt i alla delar, men i just den här formen. Det kanske kan sprida sig.
Sen är ju frågan oom upplägget i detalj. Som du var inne på så har det ju lite med besöksfrekvenser att göra här, både på sidan med din länk på din sida med reklamen.
Nu tänker jag så här: Om jag lägger din länk på en av mina sidor, då är det ju en reklamplats jag ger dig. För att det ska bli intressant behöver reklamen på din sida ge mig lite mer än vad en annons ändå skulle ha gett mig på den platsen. Det får ju då inte enbart vara dom besökare som jag har skickat vidare som ser annonsen på din sida utan det är ju dom andra besökarna, som har kommit till din sida på annant sätt som då blir min vinst. Tänker jag rätt? Sen måste det ju matchas mot antalet besökare jag kan tänkas skicka till dig, är det för få är du väl knappast intresserad av att ha min annons på din sida, eller hur? Det gäller ju alltså att matcha rimliga besöksfrekvenser mot varandra så att det blir win-win. Men, som i just mitt fall och som det ofta ser ut, så har jag ett antal sidor (som många besökare går direkt in på) och kan alltså lägga in samma länk på det antal sidor som behövs för att uppnå en "rätt" besöksfrekvens.
Hur tänker du själv att dom här sakerna ska lösas?