Ämne: .MOBI
Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-19, 21:45 #20
logicfive logicfive är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
logicfive logicfive är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Dec 19 2007, 21:43
...
Även om det som du nämner finns en hel uppsjö med fullt funktionella webbplatser under .mobi så sällar även jag mig till de som tror att .mobi är en temporär lösning som endast kan fungera under en kortare övergångsperiod från stationär till mobil.

I februari i år skrev jag en text där jag behandlar ämnet och redan sedan dess har det skett saker som gör att jag inte riktigt kan stå bakom alla påståenden jag skrev då. T.ex. skriver jag följande
Citat:
Istället för att lägga energi och engagemang på att lägga våra mobila versioner av webbplatserna på en .mobi-domän, [...] så borde vi istället satsa på att anpassa våra nuvarande webbplatser efter vilken klient som besöker oss. Så att det blir irrelevant vilken typ av enhet jag använder.
Det stämmer inte riktigt i dagsläget tycker jag, det är bättre att anpassa de mobila webbläsarna så de kan hantera vanliga webbplatser vilket, som claesm säger ovan, redan sker i snabb takt.

Här kan ni läsa mitt inlägg som helhet >> Varför dot mobi-domäner är en temporär lösning
logicfive är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat