Visa ett inlägg
Oläst 2004-08-04, 22:07 #6
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by nicclas@Aug 4 2004, 20:52
Idén har fördelar som:
1) Jag slipper bekymra mig om utbetalningar till "affiliates".
2) Jag slipper försöka detektera affiliate-program-fusk.
3) Jag vet att det blir ett "noll-resultat", dvs., jag riskerar inte att förlora pengar på sidan.

Naturligtvis finns det nackdelar som t.ex:
1) Eventuellt är det så att den förtjänst som ges av Google-reklamen på min sida inte är tillräckligt stor för att det skall motivera en länkning från din sida, då kan jag inget göra - hade jag haft ett "eget" system kunde jag ha höjt utbetalningen tills dessa att tillräckligt många länkar till mig.
2) Jag kan inte gå med vinst på Google-reklamen på sidan.
Ja, ju mer man funderar finns det nog mest att vinna på ditt "nya system" (du kanske ska söka patent?).
1: Pengar till mellanhänder slipper du ju helt, eller båda parter slipper det, ska jag säga. Ändå drar du inte på dig en kostsam egen administration.
2: Ja, alla former av fusk och oegentligheter lär väl vara omöjligt i ditt system.
3: Ja, du vet kanske inte hur mycket det kommer att ge, men kan ju, som sagt, inte bli skyldig pengar i varje fall. Och systemet gör ju att din partner kommer att göra allt för att skicka kunder till dig, det är ju basen för hans "betalning".
Nackdelarna:
1: Ja, men... det finns ju alltid många sidor som ligger på ungefär samma besöksantal som din, oavsett hur många besökare du har (nästan). Jag tänker att en inte för stor webmaster ändå kan vara intresserad. Men naturligtvis kanske du helst vill in på större sajter. Dock tror jag inte att dom är lika intresserade av ditt system, dom får ju hyfsat betalt på annat sätt.
2: Nej. Men du kan väl göra ett överslag hur mycket det kostar dig, så vet du hur mycket du "betalar" för länken.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat