Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-15, 14:55 #15
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Så tillvida du inte är kvinnlig modell á 17 år och skriver om stureplanslivet så finns det andra sätt att bli synlig i bloggosfären.

Vi kan ta Andreas Viklund som exempel. Mannen som skapade några themes (teman) till den kända bloggmotoron Wordpress och numera är en av Sveriges mest välbesökta bloggar. Har enormt många downloads fastän han inte släppt något nytt tema sedan 1 år tillbaka. Har för mig att jag hört på radio att han och frugan skulle börja jobba med sidan på heltid snart.

Saker du kan göra för att bli länkad och få besökare är:
* Skriva välbeskrivna guider och artiklar
* Släppa verktyg och templates till olika sorters applikationer (plugins mm)
* Signa upp dig till diverse topplistor och försök komma högt upp
* Nischa dig
* Pinga nyligen och andra tjänster (twingly m.fl), lägga in taggar (ettiketter) till bloggat.se, technorati m.fl.

Att det skulle vara ett bra tips att skriva 6 inlägg per dag tycker jag är fel. Kanske fungerar för "livsstils-bloggar" men i allmänhet så skiter folk i vad du handlade på ICA eller vad du åt till frukost.

Fördelen med bloggar (i synnerhet Wordpress) är att optimering redan är klar från början i princip. Plugins installerar du enkelt genom kontrollpanelen och även den största amatören klarar sig bra utan att pilla i kod.

EDIT:
länkar
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat