Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-13, 06:58 #11
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Webbot: Vad jag vet så har de testerna inte särskilt mycket med shoppen att göra, det kanske bara är jag men jag är mer intresserad av att testerna görs mot den specifika mjukvaran istället för att göra samma kontroller hela tiden.
Testen är i hög grad riktade mot shoppen också. Kan inte visa rapporter/loggfiler i ett offentligt forum dock.

Citat:
Vad de gör är att kontrollera att webbhotellet gör sitt jobb, vilket förvisso är bra men om du driver en verksamhet så bör du väl ha valt ett webbhotell som kan säkerhet så att du kan inrikta dig på din egen.
Klart vi har en "säker" dedikerad server, men det vet ju inte 55 åriga Agada när hon ska ut och handla Julklappar på nätet. Men däremot har hon t.ex. sett Hacker Safe's logga på många av "Internet's Top 500 Retailers" sajter. Hewlett Packard, Sony, Warner Brothers o.s.v.
Det är det stora igenkännandet som är det viktigaste. Inte exakt vad dom testar på servern. Tror inte många kunder bryr sig om eller förstår det.
Ett "Trust Mark" blir inte ett riktigt Trust Mark förrän massor av nätets mest kända sajter använder det.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat