Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Ursprungligen postat av Kalledoo
Då fick vi lite ljus över det hela. Double var mycket snabba med sitt svar och det följer:
Citat:
Hej!
Vi har missat att uppdatera informationen på affiliate-sidan, nu är iaf faq:en uppdaterad enligt följande;
"Vad är imp (impression)?
En imp (impression) är en unik visning av en annons, ett närmevärde till hur många besökare som sett annonsen i fråga. Om samma besökare ser samma annons flera gånger så räknas det fortfarande som en imp. Provision ges för 1000 imps, och krediteras när hela tusental uppnåts. Impressions godkänns endast om annonsen visas på en av reklamdistributören registrerad webbplats."
Så det stämmer att det är s k CPM, alltså att ersättningen gäller för 1000 impressions.
En impression = en unik visning (där unik definieras av kombinationen annons/affiliate/besökare).
MVH,
/Double.net teknisk support
|
Detta innebär konkret att du får 1000 kronor för att visa annonsen för 100 000 unika besökare ( om jag förstått det hela rätt ) och du måste nå 1000 Unika innan något krediteras.
|
Vad räknas som "unik" i detta sammanhang?
Om samma besökare återvänder efter 1 dag, 1 vecka, 1 månad, ett halvår... är det fortfarande 1 imp?
Någon som vet hur "unik" definieras initialt. Är det en cookie?
|
Jag har ställt den följdfrågan till double men har inte fått svar på detta ännu! Givetvis en ganska viktig del i det hela.