Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-12, 14:02 #10
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Originally posted by Kalledoo@Dec 12 2007, 10:24
Då fick vi lite ljus över det hela. Double var mycket snabba med sitt svar och det följer:

Citat:
Hej!

Vi har missat att uppdatera informationen på affiliate-sidan, nu är iaf faq:en uppdaterad enligt följande;

"Vad är imp (impression)?
En imp (impression) är en unik visning av en annons, ett närmevärde till hur många besökare som sett annonsen i fråga. Om samma besökare ser samma annons flera gånger så räknas det fortfarande som en imp. Provision ges för 1000 imps, och krediteras när hela tusental uppnåts. Impressions godkänns endast om annonsen visas på en av reklamdistributören registrerad webbplats."

Så det stämmer att det är s k CPM, alltså att ersättningen gäller för 1000 impressions.

En impression = en unik visning (där unik definieras av kombinationen annons/affiliate/besökare).

MVH,
/Double.net teknisk support
Detta innebär konkret att du får 1000 kronor för att visa annonsen för 100 000 unika besökare ( om jag förstått det hela rätt ) och du måste nå 1000 Unika innan något krediteras.
Vad räknas som "unik" i detta sammanhang?
Om samma besökare återvänder efter 1 dag, 1 vecka, 1 månad, ett halvår... är det fortfarande 1 imp?

Någon som vet hur "unik" definieras initialt. Är det en cookie?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat