Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag tycker double lämnar lite väl mycket att önska i information om det här?
Dels står det inte vad jag kan hitta iaf vad Imp innebär för något hos Double.. Då det mer eller mindre är en ren standard att handla på CPM när det gäller Imps så misstänker jag att det är vad det handlar om. Men var hittar jag denna info?
Som det ser ut just nu så betalar tex Datorshopen 10 SEK per impression, vilket givetvis är uppåt vägarna och kan uteslutas ganska snabbt. Ä
Är det så att dem betalar 10 i CPM så får ju det ses som ganska frikostigt faktiskt. Speciellt med de annonsformat som de tillhandahåller. Ett sådant format långt ner i ett populärt forum så kan man ju bränna av ett par miljoner visningar på någon vecka eller så.. Därav kommer då också frågeställningen, har man inga som helst krav på publishern i detta fallet? Verkar också helt orimligt. Har väldigt svårt att tro att Datorshopen har en budget som tillåter dylikt.
Double skriver under faq att en impression är en Unik visning av en annons. När blev en impression en Unik annonsvisning? Är det vad Double har bestämt för i mina ögon är det då ingen branschstandard. Pratar man unika impressions ja då skriver man också Unique Impressions och inget annat.
Mer info skulle sannerligen vara på sin plats och givetvis kan jag få denna genom att ringa double. Men skall det verkligen behövas? Det anser då iaf inte jag. Vad som gäller i såna här lägen är bannemig att se till att ha bra information ( Lättillgänglig ) annars kan det snabbt bli riktigt fel.
Hoppas nu inte att jag blir dumförklarad, men jag hittade iaf ingen info alls om detta på double.net.
|