Citat:
Ursprungligen postat av Kay
Troligtvis har jag ramlat över nätets alla "jag vill starta köp- och säljsida"-diskussioner och gemensamt har alla gratis annonsering som enda/starkaste strategi. Jag vill försöka med min variant att dela intäkter samt erbjuda väldigt specifik kategorisering, d.v.s. ta varje ledande nischad köp- och säljmarknad och baka in funktionaliteten för respektive kategori i min. Den större aktören B... erbjuder enbart ett fritextfält för kategorin "Bostäder sökes" och vill ha 130 kr. I den kategorin faller det naturligt att användaren hos mig lägger upp en sökesprofil med medsökande, inkomst, sysselsättning, deposition, djur- & rökfri och får notifikationer med matchningar.
Bakade in möjligheten att lägga upp kategorispecifika banners, så det kan visas bil- och/eller Stockholmsrelaterade annonser i Bilar säljes i Stockholm. Fick även med det jag pratade om innan att dela affiliateintäkterna på samma sätt som annonskostnaderna, så om ett affiliateköp härstammar från en kategori eller annons som har "partners" får de samma procent på denna provision.
|
Just när det gäller dyra objekt som lägenheter och bilar så finns det ju av en anledning ganska framgångsrika specialsajter just för detta syfte. Där är det viktigt för de flesta köpare att tjänsten framstår som seriös och det blir nog en svår utmaning för dig om du inte samarbetar med några välkända aktörer.