Visa ett inlägg
Oläst 2016-11-05, 13:35 #10
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jaha, det är klart man vet vad KG är

Trodde att "kg silikon" var ett märke eller variant på silikon som endast rika har

Tycker själv om investering i bostäder, inte köpa och sälja men hyresintäkter och det går alltid att sälja bostäder man äger senare om man så vill för mycket högre belopp än det man köpt för. Det bästa med hyresintäkter tycker jag är att hyrorna höjs med tiden, beroende på var det är kan hyrorna öka ganska mycket per år och underhåll/reperationer brukar inte kosta mycket om det är bra kvalitet från början och hyresgästerna inte är allt för dåliga.

Jag tror det är smartast att köpa en hel bostadshus med många lägenheter i, därmed går det att sänka priset per lägenhet avsevärt. Desto större investering, desto mindre styckpris per lägenhet.

Har en hel del bekanta som gillar att köpa mark och sedan bygga bostadshus och hyra ut dessa. Kanske det här är smartaste sättat att gå till väga?
Men detta kräver att man har kontakter som sköter själva byggandet så det går rätt till, vad jag förstått kan det dröja eller så blir det dålig material och annat om man inte har koll på hur det skall gå till. Att man har en som kan vara projektledare som kan allt i minsta detalj.
Beror nog också på vart man köper mark troligen, Dubair är ju ett litet land lär vara dyrt att köpa mark där?

Nu när jag tänker efter, kanska bästa investeringen är att köpa/bygga ett hotell med lägenheter i och om turister slutar komma kan man alltid enkelt omvandla det till hyreslägenheter.
Finns garanterat olika märken och kvalitet på silikon, men aldrig hört någon fråga en tjej vilket märke dom har på sin silikon. Det hade bara känns som en skum sak.

Hyresmarknad är bra i länder som inte är helt reglerad som Sverige, så finns många länder med bra möjligheter.

Bygga hela höghus eller kvarter krävs ju miljarder för så inget man gör bara så där om man inte är miljardär då.

UAE / Dubai får inte utlänningar äga mark / hus förutom på områden myndighet gett godkännande för. Så kallade freehold områden. Men glöm ens tanken på mark här.

Dock växande bostadsmarknad med väldigt låga priser fortfarande på dom nya områden som byggs. Går få en studio under en miljon och 1 sovrum från 1-1.5 miljoner.

Flesta erbjuder avbetalningsplaner man betalar 5-20% bokning och 10-30% när färdigbyggd sedan betalar av på 5-10 år resten.

Så betyder att man antingen väljer lång avbetalningsplan eller kombinerar med banklån, då man endast får låna 70% av bostaden. Så 70% banklån sedan 30% avbetalningsplan från byggbolag.

Så ändå ett sätt man kan bygga upp stor bestånd av bostäder man kan hyra ut utan banklån ens med största delen på avbetalning man betalar med hyresintäkt.

Längre investeringar så är det bra i Afrika eller Balkan länder.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat