Citat:
Ursprungligen postat av Bintang
Intressant lördagsläsning :-) Men får jag fråga varför valet föll på Dubai då valet av bostadsort var aktuellt?
|
Har bott i Dubai i flertal år korta perioder, typ 4 års period rest till Dubai 2-3 gånger per år. Så varit här 1-2 månader per år innan.
Men Dubai uppfyller alla grundläggande krav 0% skatt, modernt, hög levnadsstandard, bra infrastruktur etc, extremt säkert.
Stor hub till flygplats då jag reser till 6-8 länder per år så smidigt ha Emirates / Ethiad, Singapore Airlines och alla premium bolag som har första klass. Och ännu bättre kan få direkt flyg till hela världen mer eller mindre.
Och inget slår ju bo i världens högsta byggnad med så hög service och levnadsstandard.
Sedan man man ju ta upp med man även bor utanför EU vilket gör man inte behöver följa EU lagar och regler. Vilket viss fördel när man sätter upp lösningar åt klienter.
Sedan slipper man ju bo i EU som är på väg under med alla flyktingar och ekonomiska problem som ökar.
Men frågan är inte att jag är låst till Dubai oavsett, om jag vill resa iväg 6 månader till annat land kan jag göra det.
Och har faktiskt kvar bostad i Malta så kan åka dit på sommaren.