Visa ett inlägg
Oläst 2016-11-02, 12:00 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Låter som om du är hjärnan bakom hela verksamheten, att du är grundaren som fått det att lyckas och har manager/CEO som sköter det dagliga arbetet.

Stämmer det?

Ganska intressant att veta hur andra organiserar verksamheten.

Kommer nog ta mig 5-10 år tills jag är i din sits och kan låta CEO eller liknande sköta själva verksamheten, tills dess får jag jobba mycket och ha koll på allt själv.

Visste inte att det var dyrt med alkohol i Dubai, trodde till och med att det var olagligt där.
Allt handlar om effektivisera till Max och justera verksamhet med åren, sedan har jag ju flertal olika verksamheter nu.

Sedan blir ju allt annan miljö när man bor på ställe där i princip endast multimiljonärer i 100 miljon klassen bor och även del miljardärer. Vi har en privat lounge på våning 123 för dom boende i huset, ställe man kollar på utsikt och dricker kaffe. Men många brukar köra affärsmöten där uppe med så ofta man hör väldigt intressanta diskustioner. Vilket så klart kan ge egna intressanta idé eller bygga kontakt nät för framtiden.

Och blir ju stor blandning intressant folk.

Alkohol är tillåtet i Dubai på hotell och klubbar etc. Sedan kan man dricka hemma.
Dock är alkohol haram för muslimer, även förbjudet ha sex utanför äktenskap eller innnan man är gift.

Verkligheten ser annorlunda ut, på fina klubbar och hotell hel del horor om man säger så. Och nu pratar vi även folk från Saudi åker hit och dricker alkohol och köper horor. Ser det hela tiden.

Dock i Saudi är det nolltolerans på alkohol och horor, även om finns svart marknad där med men ingen alkohol på hotell där.

Så priset i Dubai på alkohol är skatt för är haram.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat