Visa ett inlägg
Oläst 2016-11-01, 10:14 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Från systembolaget

Från Sveriges Bryggerier:

Låter som du bör ta dig en funderare på ditt intag. Jag hoppas innerligt att den konsumtion du beskriver inte sker dagligdags.
Ta inte allt från systembolaget till 100% fakta då deras uppdrag är propaganda emot alkohol.

Och vissa personer kan bränna alkohol lite fortare, sedan beror mycket på kroppens storlek vad man ätit och massa saker. För alkohol kan även bindas till vissa fett vilket gör kroppen inte tar in alkoholen lika snabbt men åt andra sidan man förbränner den långsammare istället.

Jo jag dricker varje dag, men så klart inte i dom mängder. 2-5 glas vin eller om jag kör öl istället upp till 4-6 öl. Dock är det i många fall utspritt, typ en öl till lunch. Sedan till middag etc. Och varierar mycket beroende land man är i, tanke på är bortrest i 6-8 länder per år.

Fåtal gånger per år det slutar i ett dygn drickande.

Har dock koll på mina lever värden för gör blodprov varje år, visst alkohol syns på test men inte så extremt farliga lever värden ändå.

Tänk på har livförsäkring på över 10 miljoner, dom tvingar på en hälsoundersökningar både urin, blod och andra tester för se hur kropp mår. Dom skulle aldrig ge ut livförsäkring i den summan om dom tror jag kommer dö innan ålder.

Har även premium sjukvårdsförsäkring som täcker vård för närmare 40 miljoner per år, dom vill med inte få dyra vårdkostnader.

Så har test som utgångsvärde hur min kropp mår varje år.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat