Visa ett inlägg
Oläst 2016-10-31, 14:42 #2
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
claeslund claeslund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Hej Daniel,

Min erfarenhet är att Wordpress fungerar bra för just proof of concept. Dock anser jag att det är ett trögt system med många brister. Ska man gå hela vägen med Wordpress så måste man ha en riktigt Wordpress-utvecklare enligt mig. Jag tycker att man ofta hittar ett bra plugin som verkar passa bra. Dock behöver man bara göra små tweaks och det är då helvetet börjar...
Också viktigt att hålla datan (för senare export till nytt system om man inte ska köra hela vägen med Wordpress) ren. Dvs. spara datan så att den enkelt kan särskiljas och plockas ur.
Jag tycker egenutveckling där man plockar in färdiga skript/funktioner är mer hållbart i längden.
Det finns ju större kommersiella CMS-system också likt EPI men där är än mer känslan att du behöver en in-house-utvecklare

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Hejsan,

Sitter i läget där vi ska utveckla en större sida med betallösningar, medlems- och communityfunktioner och samtidigt vara ett bra CMS på alla sätt och vis.

Alternativen:
- Bygga eget från scratch
- Välja ett existerande CMS (wordpress, joomla, drupal etc)
- Bygga från något ramverk

Man är känd med de flesta kända CMS och risken känns längre där och utvecklingskostnaderna likaså. Samtidigt får man en lösning som kanske inte är precis det man önskar och en hel del onödig funktion.

Vilka fördelar/nackdelar är er erfarenhet? Finns det några nackdelar att börja med till exempel Wordpress och göra ett proof of consept för att sedan skala upp i samma lösning?

Tack på förhand!
Daniel
claeslund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat