Visa ett inlägg
Oläst 2016-10-05, 09:24 #10
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av gramatik Visa inlägg
Hur många timmar skulle du uppskatta att du lagt ner?
Jag håller med om att det skulle vara galet att bygga det för en enstaka kund. Men det är till mitt egna företag som jag tänkt bygga det och sen på sikt sälja vidare tjänsten till andra företag.
Jag estimerar någonstans mellan 2-3000 timmar över senaste 4-5 åren (med rewrites). Vad det är idag är stabilt nog och det finns några som använder det i verkligheten så att säga. Men det är inget jag själv säljer aktivt då jag inte är säljare själv, även även inte har tiden. Det är mer viktigt att du kan sälja vad du byggt, än att du tycker du är en grym kodare som kan bygga nått jättebra. Förr kunde man väl förlita sig på att en bra produkt säljer sig självt, men idag är konkurrensen så hård att du måste investera i det antingen själv eller ta in någon som hjälper dig, då oftast mot en kostnad.

Om du vill kan du höra av dig angående om joina mig är i ett läge där jag vore öppen för det och du slipper lägga ofantligt med tid på att koda och göra om alla misstag andra och även jag gjort. PHP är det i backend i mitt fall, finns bokningsapp för Android och iOS, och allt är uppsatt vad gäller servermiljöer. Finslipning av funktioner (t.ex detaljerade användbara rapporter som du nämnde) och sälj är det som är kvar för mig, men även det som kan ta mest tid. Dock där man tjänar stålarna till slut.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat