Citat:
Ursprungligen postat av webtigerteam
Vad har du för budget ?
|
Upp till 100k till att börja med kan jag tänka mig. För att få ett fungerade system med basic funktioner. Räcker det måntro?
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking
Har också byggt ett som är klart och kan hantera frisörsalonger (eller vad som helst). Det är inte lite timmar om det ska vara relativt komplett, ner på detaljnivåerna. Jag är ju som tar var kodare själv, så kostnaden är ju 0 kr i tid (man tar dock från annat...) och servrar etc för driften som du också måste hantera om du ska leverera en SaaS lösning.
Kan inte rekommendera att bygga ett bokningssystem, one off, bara för att du känner för det mot 1 kund. Underhållet i efterhand, och att du inte känner dig helt hundra med kodning = risk för ta mycket av din tid och pengar.
|
Hur många timmar skulle du uppskatta att du lagt ner?
Jag håller med om att det skulle vara galet att bygga det för en enstaka kund. Men det är till mitt egna företag som jag tänkt bygga det och sen på sikt sälja vidare tjänsten till andra företag.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Tänker du bygga ett bokningssystem för att sälja b2b eller är det bara ett uppdrag för en enstaka kund? Det senare kommer du aldrig kunna motivera tids- och kostnadsmässigt. Det finns redan flera sådana system som är billigare att använda.
|
I första hand till min egna firma, för att därefter sälja b2b när jag känner mig nöjd med funktionaliteten. Det finns många bra system i dagsläget som är väldigt billiga. Men problemet är att de saknar möjlighet till att ta fram rapporter och statistik. + en mängd funktioner som jag saknar.